مسكو: 'گروه دوستان سوریه' را به رسمیت نمی شناسیم
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، لوكاشویچ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران و نشست خبری هفتگی خود گفت: روسیه از اقدام برای تشكیل این گروه تحت حمایت آمریكا پشتیبانی نمی كند.

آمریكا با رد انجام هرگونه مذاكره بین دولت سوریه و مخالفان، برای مداخله در امور داخلی این كشور، گروهی با عنوان 'دوستان سوریه' را گرد هم آورده است.

لوكاشویچ افزود: روسیه به شدت با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه در هر شكل مخالف است. در رابطه با رویه های نامشروع با هنجارهای حقوق بین الملل بسیار محتاطانه عمل می كنیم ، زیرا تجربه تلخی در بحث تشكیل 'گروه دوستان' در تحولات لیبی داریم.

لوكاشویچ هدف اصلی از اقدام جدید آمریكا را تقویت دخالت خارجی در امور داخلی سوریه خواند و گفت: طرفداران تشكیل گروه دوستان، درپی كسب پشتیبانی از یك طرف درگیری هستند و بر این باوریم كه این رویكرد نه تنها هیچ كمكی به حل مسایل نمی كند، بلكه پایان دادن به درگیری های كنونی سوریه در چارچوب مقررات بین المللی را نیز پیچیده تر می كند.

وی با اشاره به تلاش مسكو برای ادامه مذاكرات و رایزنی با مقام های سوری اظهار داشت: سعی می كنیم درگیری ها و خشونت از راه های سیاسی و مذاكراه هر چه زودتر پایان یابد.

لوكاشویچ همچنین از تحریف اخبار تحولات سوریه در رسانه های غربی و عربی انتقاد كرد و گفت: پخش زنده رویدادهای شهر حمص از كانال تلویزیونی 'روسیه 24' نشان داد كه در انعكاس تحولات سوریه چقدر تحریف صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینكه اتحادیه عرب به عنوان سازمانی منطقه ای ظرفیت هایی برای حل مسایل سوریه دارد، افزود: با این وجود، از نظر ما بهترین ساختار برای بررسی تحولات سوریه سازمان مل متحد است.

لوكاشویچ همچنین با اشاره به حمایت روسیه از فعالیت مجدد ناظرات اتحادیه عرب در سوریه اعلام كرد: چین نیز از این موضع ما به طور كامل حمایت می كند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین صدور فتواهای ضدسوری از سوی برخی كشورهای عربی را اقدام ناپسندی دانست كه هیچ كمكی به حل مسایل این كشور نمی كند.

وی تشریح كرد: برپایی انقلاب یا حتی بروز شرایط پیش از انقلاب در سوریه مطرح نیست و معتقدیم مانند یمن مسائل داخلی آن باید در چارچوب سازمان ملل و سوری ها حل شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین نگرانی مسكو را از اخبار انتشار یافته مبنی بر اعزام نظامیان انگلیسی و قطری برای مبارزه با نیروهای دولتی سوریه اعلام كرد.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی و عربی بر ضرورت حل و فصل مسایل سوریه از راه های سیاسی تاكید دارد و هر گونه مداخله خارجی در این زمینه را با قاطعیت رد می كند.

اروپام/2240**518**1516





:: برچسب‌ها: گل , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: